Wednesday, July 05, 2006

विचरा बाद्यबाधकहरु !

विषम ठकुरी
सांगीतिक परिवृत्तमा डिजिटल प्रविधीको प्रवेशसँगै वास्तविक संगीतको गला घोट्ने काम बढि रहेको छ । थुप्रै प्रतिभाशाली संगीतसाधक ओझेल पर्दै गएका छन् । रोजगारीका अवसर पनि गुम्दै गइरहेको छ । एक समय थियो, थुप्रै बाद्यबाधक र संगीतकर्मीको भिडमा प्रत्यक्ष रेकर्डिङका प्रचलन थिए । अव ति दिन इतिहास हुन थालिसकेको छ । यो समस्या डिजिटल प्रविधीको प्रवेश पछि कतिपय संगीतकार र संगीत संयोजकले ओर्जिनल अर्केस्टाको प्रयोग नै गर्न छाडे पछि देखिएको हो ।
विगत नौ वर्ष देखि रेडियो नेपालमा सहायक बाद्यबाधकका रुपमा कार्यरत दीपेन्द्र गुरुङ यो प्रवृत्तिले दिगो समस्या ल्याउने बताउनुहुन्छ । 'सहज र सर्वसुलभ भएपनि डिजिटल प्रविधीमा ओर्जिनल संगीतको स्वाद हुदैन' मेण्डोलिन बाधक गुरुङले बताए ।
नेपालमा डिजिटल रेकर्डिङ प्रविधीको प्रवेश धेरै भएको छैन । यद्यपि यो प्रविधीले आम संगीतकार र गायकगायिकाको मन छुन सके पनि श्रोताकेा मन जित्न भने सकेको छैन । तर, विस्तारै संगीतकार तथा संगीत संयोजकले डिजिटल प्रविधीमै पनि केही बाजाहरु भने अर्केष्टिक रुपमा प्रयोग गर्न थालीसकेका छन् । संगीत संयोजक प्रविण बराइली स्थापीत गायक गायिकाले ओर्जिनल बाजाको प्रयोगको माग गर्न थालीसकेको बताउँछन् । 'लाइभ रेकर्डिङमा थुप्रै बाद्यबाधकको आवश्यक्ता पर्दछ, जम्मा गर्न समय लाग्ने र एउटाले विगारे सवैले पुनः बजाउनु पर्ने झन्झट हुन सक्छ । तर, डिजिटल प्रविधीमा एकजना संगीत संयोजकले नै सम्पुर्ण काम सिक्वेन्सरको सहायताले गर्न सक्छ' बराइली भन्छन् -'सुविधा धेरै छ डिजिटल प्रविधीमा तर गुणस्तर चाहे जस्तो नहुने कुरा पक्कै हो ।'
सिक्वेन्सर अर्थात किवोर्डको सहायताले ड्रम, गितार, बाँसुरी, तवला लगायत सम्पुर्ण बाजाको प्रयोग गर्न सम्भव हुन्छ । बाजा अनुरुप बाद्यबाधक नचाहिनुका साथै सस्तो र छोटो समयमा संगीत संयोजन गर्न सम्भव हुने भएकोले नै नवगायक गायिका यस प्रविधीप्रति आकषिर्त भएको पाइन्छ । अर्का एरेन्जर -संगीत संयोजक) भुपेन्द्र बज्राचार्य गायकगायिकाका सोच र चाहना अनुरुपनै संगीत संयोजन गरिने बताउँछन् । 'टिपीकल बाजाहरु त अर्केष्टिक नै प्रयोग गर्ने प्रचलन अधावधि छदैछ । महङ्गो हुने भएकाले कोही गायकगायिकानै किवोर्डको प्रयोग गर्न अनुरोध गर्छन्' भुपेन्द्र भन्छन् । त्यसो त क्वालिटी भन्दा क्वान्टिटी खोज्ने प्रवृत्ति बढ्दै जानाले डिजिटल प्रविधी लोकपि्रय भएको स्वीकार्छन् बाद्यबाधकहरु पनि ।
राजधानीमा मात्र कति स्टुडियो सञ्चालनमा छन्, यकिनसाथ भन्न सकिन्न । तर, रेडियो नेपालमा बाहेक अन्य स्टुडियोमा एनालग वा मोनो प्रविधीका लागि उपयुक्त स्टुडियो छैनन् । रेडियो नेपालमा २० देखि २५ जनासम्म बाध्यबाधक करार सेवामा र स्थायी सेवामा कार्यरत छन् । ड्रम, भ्वाइलिन, चेलो, पियानो एकोडेन, पियानो, सेक्सोफोन जस्ता कतिपय बाजाहरुको प्रयोग न्युन हुदै गएका छन् । आवाश्यकिय अनुसार किवोर्ड बाटै प्रयोग गरिदै आएका कारण यस्ता बाजा प्रति नयाँ पुस्ता पनि बेखवर बन्दै गइरहेको आभास पाइन्छ । रोजगार र प्रयोगहिन बन्दै जान थाले पछि नयाँ पुस्ता नयाँ प्रविधीमा आकषिर्त हुनु नौलो होइन । तर, यही समस्या रहे यस्ता बाजाका बाद्यबाधक पछि नपाइने र विदेशीमा भर पर्नु पर्ने बाध्यता आउन सक्ने औल्याउछन् गायक तथा संगीतकार दीपेन्द्र गुरुङ । 'यो अर्केस्टिक प्रथा नै हराएर जान्छ कि भन्ने डर लाग्छ' उनले भने ।
डिजिटल प्रविधीले संगीतकारहरु पनि अल्छि बन्दै गएको जिकिर छ, अर्का बाँसुरी बाधक भरत कँडेलको । लाइभ रेकर्डिङमा एकाग्र भएर बाद्य बाधन गर्नु पर्ने हुन्छ तर डिजिटल प्रविधीमा विगि्रए पनि दोहोर्‍याएर गर्ने बानी नै बस्छ'- भरतले भने ।
कतिपय ब्यवसायिक बाद्यबाधकले यस्ता डिजिटल प्रविधीमा पनि अर्केस्टिक प्रयोगका निम्ती थुप्रै अवसर नपाएका भने होइन । 'टेक'को आधारमा पारिश्रमिक पाइने भएकाले पनि यस्ता प्रविधीमा कतिपय बाद्यबाधकले अस्तित्व जोगाउन सकेका छन् । बाँसुरी, सारङ्गी, मादल, तवलाका बाधकहरुले थुप्रै अवसर पाइरहेका छन् । तर, बाद्यबाधनमा श्रेणी विभाजन नभएका कारण निश्चित पारिश्रमिकमा समस्या भइरहेको स्वयं बाद्यबाधकहरुले जनाएका छन् । संगीतकार बन्ने प्रणाली नै राम्रो बन्न सकेको छैन । 'प्रमाण पत्रका आधारमा संगीतकार हुने हो वा राम्रो बाधक भएअनुसार' भन्ने अन्यौलता अझै कायम नै छ । सरकारी उदासिनताले पनि यो समस्या जटिल बन्दै गएको एक संगीतकर्मी बताउँछन् । डिजिटल र मोनो प्रविधीलाई साथै मिलाएर लैजानु पर्ने भनाई उनको छ । कतिपय बाद्यबाधकहरु रेकर्डिङ नभएको अवसरमा रेस्टुराँ र 'बार'हरुमा बाद्यबाधन गर्न विवस छन् । रेकर्डिङका क्रममा बाद्यबाधकले एक 'टेक'का निम्ती तीनसय देखि पाँच सय रुपैयासम्म पारिश्रमिक पाउने गरेका छन् । लाइभ स्टेज कार्यक्रममा भने दुईहजार देखि पाँचहजार सम्म पारिश्रमिक लिने गरेको बताउँछन् उनीहरु ।
Bisham Thakuri
dearbisham@hotmail.com

No comments:

ICICI Bank

ICICI Bank is India's second-largest bank with total assets of Rs. 3,446.58 billion (US$ 79 billion) at March 31, 2007 and profit after tax of Rs. 31.10 billion for fiscal 2007. ICICI Bank is the most valuable bank in India in terms of market capitalization and is ranked third amongst all the companies listed on the Indian stock exchanges in terms of free float market capitalisation*. The Bank has a network of about 950 branches and 3,300 ATMs in India and presence in 17 countries. ICICI Bank offers a wide range of banking products and financial services to corporate and retail customers through a variety of delivery channels and through its specialised subsidiaries and affiliates in the areas of investment banking, life and non-life insurance, venture capital and asset management. The Bank currently has subsidiaries in the United Kingdom, Russia and Canada, branches in Singapore, Bahrain, Hong Kong, Sri Lanka and Dubai International Finance Centre and representative offices in the United States, United Arab Emirates, China, South Africa, Bangladesh, Thailand, Malaysia and Indonesia. Our UK subsidiary has established a branch in Belgium.
ICICI Bank's equity shares are listed in India on Bombay Stock Exchange and the National Stock Exchange of India Limited and its American Depositary Receipts (ADRs) are listed on the New York Stock Exchange (NYSE).